Każde przedsiębiorstwo gromadzi bądź mogłoby gromadzić duże ilości danych dotyczące rynku, klientów, partnerów i pracowników. Sztuką jest taka ich analiza która pozwala odkryć nieoczywiste fakty i ułatwia podejmowanie decyzji.
- Dlaczego w miesiąc po fuzji naszych banków, grupa klientów w wieku lat 35-45 robiąca zakupy w Tesco zaprzestała używania naszej karty kredytowej?
- Co zaproponować klientowi, który ma dwójkę dzieci, jeździ 3-letnim Oplem, ostatnio niespodziewanie wykupił na naszej stacji mycie auta Deluxe, a jutro spodziewamy się, że zatankuje?
- Dlaczego w zeszłym tygodniu czterdzieści z naszych sklepów zaobserwowało wzmożoną falę zwrotów towaru, podczas gdy pozostałe siedemdziesiąt sklepów nie?
- Czy strategia handlowca, który zdobył najwięcej kontraktów w pierwszym kwartale, jednak stosując minimalną marżę, opłaciła się firmie w skali makro?
Termin Business Intelligence (BI) został stworzony w latach 50-tych, ale w szersze użycie wszedł niedawno. BI to umiejętność wyłowienia istotnych informacji z potoku danych. Z powodu syntetycznego podejścia, technologie BI są chętnie używane przez zarządy firm do analizy finansowo-sprzedażowej kondycji przedsiębiorstwa. To jednak nie wyczerpuje ich możliwości.
Istotne składniki Business Intelligence
Dobrze zaprojektowana hurtownia danych (Data Warehouse, Data Mart) wraz z procesem zasilania (ETL, ELT) często z wielu źródeł, w tym źródeł nieuporządkowanych (unstructured)
Silnik BI, dynamicznie prezentujący dane graficznie w różnych przekrojach (dashboards). Przykładem zestawu narzędzi jest Oracle Business Intelligence Suite Enterprise Edition Plus (OBIEE)
Business analytics: umiejętność generowania zapytań ad-hoc, narzędzia jak kostki OLAP, oraz narzędzia sektorowe; przykładem jest klasa narzędzi Enterprise Performance Management
Więcej na >
SanMargar team jest 5 co do wielkości wdrożeń w Polsce dostawcą rozwiązań Business Intelligence.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz