wtorek, 26 marca 2013

VII Kongres Business Intelligence


23-24.04.2013, Warszawa,
Centrum Szkoleń i Konferencji, ul. Wolska 43

Już 7 rok z rzędu eksperci spotkają się  by dyskutować
o zwiększaniu efektywności przedsiębiorstwa.


Odpowiedzą na pytania: Czy BI wkracza w nową erę? Jak zmienia się rola narzędzi BI w nowoczesnym zarządzaniu? Jaką rolę pełnią analizy biznesowe w rozpoznawaniu przewidywaniu trendów?
Jak zintegrować big data, by wybór technologii wpłynął na zapewnienie wysokiej jakości danych?
Jak wybrać najskuteczniejszy model i zoptymalizować koszty?
Które praktyki w zakresie analityki biznesowej zasługują na szczególną uwagę?

Program:

09:00 - Rejestracja, poranna kawa
09:25 - Powitanie uczestników
09:30 - BUSINESS & ANALYTICS – Quo vadis, Analityko?
    Czas na NEXT GENERATION ANALYTICS! Najnowsze narzędzia, rozwiązania i trendy
            Marcin Choiński, Redaktor Naczelny, BI.pl
            Business Analitics – chwilowa moda czy wizja przyszłości? Co z dobrym, starym BI…
            Co jeszcze kryje za sobą BI? Nieodkryte lądy, czyli jakie rozwiązania jeszcze nie zostały rozwinięte          
            we współczesnym BI
            Business Intelligence w batalii z różnymi obszarami biznesu. Gdzie jest, a gdzie nie ma  szansy na
            kompromis.
            Według Gartnera większość menadżerów wyższego szczebla wciąż koncentruje się na analizowaniu|
            przeszłości, a tylko 13% użytkowników koncentruje się na przewidywaniu przyszłych zachowań
            konsumentów. Zrozumienie potrzeby korzystania z analityki biznesowej spowoduje w najbliższych |      
            latach (na nieoczekiwaną skalę) intensywny rozwój Business Intelligence.
10:10- Do odważnych świat należy, ale…? Ryzyka wdrożenia systemów BI – spektakularne
            korzyści czy spektakularna klapa?

            Sławomir Panasiuk, Członek Zarządu, Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych
            CASE STUDY
            Plan wdrożenia – zgodnie z jaką strategią działamy
            Metodologia prowadzenia projektu a ryzyka – czy jesteśmy w stanie na etapie wyborumetodologii
           już je minimalizować
           Zarządzanie ryzykiem – podejście modelowe (procesowe) uspokaja czy usypia
           Świadomy użytkownik – dojrzewanie niestety wymaga czasu
           Wdrożenie systemu BI może być ryzykowne, jednak – zdaniem ekspertów – kluczem do sukcesu  
           jest określenie właściwej strategii i potrzeb firmy. Należy wyznaczyć cele, które mają być  
           realizowane przy użyciu narzędzi BI, dostosować skalę przedsięwzięcia i zwiększać ją stopniowo
           oraz opracować plan.
10:50- Przerwa na kawę
11:10- Kluczowe aspekty konkurowania w oparciu o analitykę biznesową – dyskusja panelowa
            W dyskusji panelowej udział wezmą m.in.: Remigiusz Siudziński, Business Intelligence Manager,  
            Grupa Pracuj Mirosław Deja, Head of Business Intelligence and Revenue Assurance Unit, PTC
            Mieć system BI, a mieć przewagę konkurencyjną – gdzie krzyżują się te drogi
            BI, a budowanie długofalowej strategii firmy – na jakich etapach i jak optymalnie angażować
            systemy BI
           Big data, czyli co oznacza 4V w praktyce. Przykazania dla praktyków
           Przeklęte trendy, czy święta trójca rozwoju? Agile BI, Mobile BI, Cloud BI
           KIT TOOLS, czyli niezbędnik każdego Business Intelligence Managera
11:50-„Art of flight", czyli data freestyle
           Edward Mężyk, Project Manager, Nasza Klasa Krzysztof Sobieszek, Pełnomocnik Zarządu ds.      
           Badań, Nasza Klasa
           CASE STUDY
           Big data to technologia, nowy sposób analizy, czy biznes
           Big data to "większy BI", czy nowy obszar w firmie
           W jaki sposób podchodzić do big data praktycznie
           Czy i jak można na tym zarobić
           Firmy efektywnie wykorzystują jedynie ok. 5% gromadzonych informacji. Big Data zapewnia
           szybsze przetwarzanie danych i bardziej efektywne wykorzystanie do celów biznesowych. Według    
           analityków do 2015 roku na światowym rynku potrzebnych będzie prawie 4,5 mln specjalistów od
           BIG DATA.
12:30- Czym jest Big Data i co to jest Big Analytics – NOWA klasyka gatunku
           Grzegorz Chmielowski, Architekt rozwiązań DWH/BI, Teradata Polska
           Gdzie szukać danych typu Big Data w firmie, jakie są źródła zewnętrzne
           Czy technologia będzie mieć przełożenie na osiągany wynik
           Praktyczne aspekty wdrożeń Big Data
           Przykłady wdrożeń Teradata Aster na świecie
           Ekosystem Hurtownia Danych, Teradata Aster, Hadoop
           Przykładowy business case, jak Big Data pomogła przełamać klasyka BI
           Czy to tylko szum marketingowy i pomost do sprzedawania usług, czy może konkretna i mierzalna  
           wartość? W jaki sposób rozpocząć przygodę Big Data? Czy zastosowania open source jak Hadoop
           są wystarczające? Gdzie/jak szukać pracowników do roli data scientists?
13:00 - Przerwa na lunch
14:00 - Jak przekuć kryzys w zysk? Czyli o jasnych stronach problemów – analiza przypadku
            Danuta Nyckowska, Kierownik ds. Rozwiązań Informatycznych, Kompania Piwowarska
           CASE STUDY
           Odpowiedź Proof-of-concept na wady systemów
           ENTRY – EXIT. Kryteria
           Jak przeprowadzić badania rynkowe i skutecznie wyeliminować błędy
           W ostatnim czasie w świecie biznesu coraz popularniejsza stała się idea Proof-of-concept, która to
           pozwala ocenić czy dane oprogramowanie, a nawet firma, jest finansowo opłacalna. Jest ona
           uważana za kamień milowy na drodze do stworzenia w pełni funkcjonującego przedsiębiorstwa.
14:40- Chmura danych w kieszeni – mobilny BI w rozwiązaniach chmurowych
           Daniel Arak, Business Development Director, ITMAGINATION; Konrad Wypchło, Business      
           Intelligence Program Manager, ITMAGINATION
           CASE STUDY
           Korzyści mobilnego dostępu do danych. Realne przykłady biznesowe
           Jak integrować rozwiązania chmurowe z obecnymi systemami BI?
           Data as a Service w praktyce. Czy outsourcing danych jest opłacalny?
           Dostęp do aktualnych danych z dowolnego miejsca pozwala na podejmowanie decyzji biznesowych
           w każdej sytuacji. Mobilne raportowanie sprawdza się w realnych przypadkach biznesowych firm z
           wielu branż. Często jednak pojawiają się potrzeby zgromadzenia danych spoza źródeł
           wewnętrznych, a także przechowania oraz wykorzystania ich w elastyczny sposób. Odpowiedzią na
           te wymagania jest integracja chmury, podejście Data as a Service (outsourcing procesu gromadzenia
            i zarządzania danymi) oraz rozwiązania raportowania na urządzeniach mobilnych.
15:10- Z głową w chmurach, ale twardo po ziemi! Cloud BI – jak TO się robi
           Mariusz Jażdżyk, Główny Architekt Business Intelligence, Orange
           Kilka mitów o chmurze, czyli podstawowe obawy wdrożeń Cloud Business Intelligence
           Narzędzia i integracja. Jak je wybrać i połączyć
           Ale po co chmura? To nie tylko efektywność kosztowa!
           Jednym z największych logistycznych wyzwań wciąż pozostaje transfer danych. Jednak BI w
           chmurze pozwala na obniżenie kosztów wprowadzania danych i kosztów zarządzania IT oraz daje
           większą elastyczność, dzięki czemu firma może szybciej i efektywniej wprowadzać zmiany. Według |      
           analityków przychody uzyskane dzięki BI w chmurze mają wzrosnąć o około 3% w skali roku.
15:40- Przerwa na kawę
16:00- Korporacyjne hurtownie danych – bułka z masłem? Modelowanie koncepcyjne, czyli
            skuteczna optymalizacja zarządzania informacją

            Stanisław Fendryk , Zastępca Dyrektora Biura Teleinformatyki, PKP Cargo Jarosław Klasa,         |
            Dyrektor Biura Teleinformatyki, PKP Cargo
            CASE STUDY
            Otoczenie informatyczne, rozwiązania i wyzwania integracyjne
            Korporacyjna Hurtownia Danych versus Master Data Management
            Nowoczesność u podstaw – zastosowanie appliance (Oracle Exadata i Exalytics)
            Hurtowanie danych zapewniają wysoką jakość i spójność danych. Ich wprowadzenie niesie za sobą
            określone ryzyko i wymaga przygotowania, jednak firmy, które zainwestowały w hurtownie danych i
            komplementarne z nimi systemy uzyskały wysoką stopę zwrotu z inwestycji oraz większe przychody.
16:30 - Company’s Competitive Advantage by Operational Business Intelligence
            Mirosław Deja, Head of Business Intelligence and Revenue Assurance Unit, PTC
            CASE STUDY
            Zastosowanie BI pozwala na zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku, a nie tylko wspiera        
            prowadzenie podstawowej działalności firmy. Według analityków w 2014 roku około 30% firm      
            wdroży projekty BI, które pozwolą na połączenie celów biznesowych, operacyjnych i strategicznych
            oraz ułatwią działalność na rynku.
17:10 - Zakończenie pierwszego dnia Kongresu
24 kwietnia 2013
09:25- Powitanie uczestników
SESJE RÓWNOLEGŁE
09:30 - Rewolucja w portfelu! Budżetowanie i prognozowanie, czyli praktyczne wykorzystanie
             narzędzi BI

            Bożena Bochenek, Kontroler Finansowy, Vision Express
            CASE STUDY
            Budżetowanie – pozyskiwanie danych wejściowych z wielu źródeł
            Dostosowanie procesu do rodzaju i typu budżetowanych pozycji
            Wersjonowanie i zatwierdzanie budżetów
            Prognozowanie – Wiarygodna prognoza oparta na właściwych i dobrze przygotowanych założeniach
            Możliwość prognozowania dla całej spółki i poszczególnych jednostek
            Integracja budżetu i forecastu z pozostałymi danymi w systemie raportowym
            Budżetowanie i prognozowanie to trudne i czasochłonne procesy, których efekty nie zawsze
            pozwalają jasno wyodrębnić założenia strategii działania przedsiębiorstwa. Bardziej efektywne i
            przejrzyste przetwarzanie danych dzięki narzędziom BI zagwarantuje lepsze efekty i usprawni
            podejmowanie strategicznych decyzji.
09:30- Data mining i tekst mining wykorzystanie analizy treści i ruchu w rozwoju produktów
            internetowych
           
Marek Robak, Dyrektor Projektów Internetowych i IT, Puls Biznesu
            CASE STUDY
            Tworzenie nowych produktów na podstawie badań text mining
            Analiza błyskawiczna – od szybkich danych do szybkich decyzji
            Wykorzystanie prostych algorytmów do kojarzenia danych
            Problemy związane z ekstrakcją tekstu w języku polskim
            Narzędzia BI służą do przetwarzania surowych danych w wartościowe informacje o klientach. Text
            mining oraz data mining pozwalają określić popularność produktów wśród grup docelowych oraz
            nadzorować interakcje konsumentów. Według McKinsey Global Institute text & data mining może
            generować 250 miliardów euro wartości europejskiej gospodarki.
10:10- Znaczenie procesów Data Quality w integracji głównego systemu controllingowego
           Janusz Jasik, Credit Portfolio Manager, Raiffeisen Bank Polska
           CASE STUDY
           Case Study integracji systemów controllingowych dla połączonych banków
           Koncepcję budowy wskaźników jakości danych
           Proces zarządzania jakością danych
           Rozwiązania informatyczne wspierające DQ
           Rolę właścicielstwa danych
           Fakt posiadania przez firmę nawet najbardziej rozbudowanych zasobów danych nie jest sam w sobie
           gwarantem trafności podejmowanych decyzji. Czyszczenie i analiza danych powodują, że są one
           kompletne, spójne i poprawne, dzięki czemu mogą stanowić podstawę budowania strategii działania
           firmy oraz przynieść wymierne korzyści biznesowe. Odpowiednie zaprojektowanie procesów
           zarządzania jakością danych ma kluczowe znaczenie aby osiągnąć te cele.
10:10 - BI w służbie logistyki operacyjnej. NA CZAS i KOMPLETNIE!
           Lech Miszkiewicz, QlikView Developer and Analyst, Solaris Bus & Coach; Paweł Wawryn, Lotus  
           Notes Programmer, Solaris Bus & Coach
           CASE STUDY
           Opis architektury systemów BI z elementami technik zasilania danymi
           OLAP versus InMemory. Kto wygrywa to starcie
           Zarządzanie ryzykiem dostaw i planowanych zamówień – czyli nasze własne kieszonkowe MRP
           Determinanty polityki zamawiania – Reorder Point
           Klasyfikacja dostawców
           W dobie spowolnienia gospodarczego najnowsze rozwiązania Business Inteligence wpływają w
           ogromnym stopniu na zwiększenie konkurencyjności, a dobór odpowiedniego kontrahenta może
           mieć kluczowe znaczenie dla terminowości wykonania zlecenia. Dzięki narzędziom BI raportowanie
           danych związanych z prognozowaniem i realizacją łańcuchów dostaw oraz śledzenie stanów
           magazynowych jest znacznie dokładniejsze i szybsze.
11:15- Przerwa na kawę
11:35- Self-service BI. Jak wdrożyć i dostarczyć władzę do rąk użytkownika
            Self-service BI pozwala dostosować narzędzia analizy danych do indywidualnych potrzeb
            użytkowników. Według Business Intelligence: Performance Management Axis (Aberdeen Group)
            93% obawia się, że jako użytkownicy niewyspecjalizowani nie będą mogli w pełni wykorzystać
            narzędzi BI.
13:00 - Przerwa na lunch
14:00 - Projektowanie… TURBODOŁADOWANIE dla nowych modeli!
    Projektowanie baz danych DATA VAULT
            Wojciech Wencel, Project Manager, GlaxoSmithKline
            Odpowiednio zaprojektowane bazy danych przy użyciu modelowania data vault pozwalają na
            przechowanie danych historycznych pochodzących z różnych źródeł. Metoda ta gwarantuje
            przejrzystość danych i odporność systemów na zmiany zachodzące w środowisku biznesowym.
            BI OR NOT TO BI? Współczesne wyzwania analityki biznesowej
15:00 - Performance Management – czyli co się może zmienić w myśleniu managerów po wdrożeniu
             narzędzia BI? Przypowieści z polskiego rynku…
           
Witold Kiljański, Prezes Zarządu, Controlling Systems
            Kiedy wdrożenie BI coś zmieni, a kiedy nic nie zmieni
            Gdzie szukać efektów
            Jak zmieniać sposób myślenia – czy co może wyniknąć z zastosowania nowych przekrojów
            decyzyjnych, nietypowych miar, analizy cech i przyspieszenia cyklu pracyz budżetem
            Czy zamiana „excelowego piekła” na narzędzie BPM może się opłacić
            Przykłady, czyli co może się zmienić w zarządzaniu produkcją, utrzymaniem ruchu, HR, sprzedaży,
            logistyce – i co trzeba zrobić, by rzeczywiście się zmieniło
            Czy „Cięcie kosztów” umożliwią tylko „Cięcie kosztów”
            Czy controller potrzebuje tego samego co kontroler
            Problemy wskazane przez firmy w Business Intelligence: Performance Management Axis (Aberdeen
            Group) to przede wszystkim: jakość i integracja danych, łatwość użytkowania narzędzi BI, brak
             spójnej strategii wdrożenia BI. Jednak narzędzia analizy rynku oraz Business Intelligence coraz
             częściej służą do podejmowania kluczowych dla przedsiębiorstwa decyzji, a nie tylko jako
            narzędzia IT.
15:40 - Musi być BIBA! Czyli jak znaleźć idealnego Business Intelligence Business Analyst
            Marcin Choiński, Redaktor Naczelny, BI.pl
            BI Manager z krwi i kości. Jak znaleźć – jak zostać odnalezionym
            Niewidoczny czy niedostępny, czyli o cechach które ciężko znaleźć, a dobrze pozyskać
            Co jest, a co będzie potrzebne? Kompetencje, których szukają miedzynarodowi gracze.Statystyki
            versus rzeczywistość.
            Prawdziwy Business Intelligence Analyst jest jednym z najbardziej pożądanych specjalistów na
            dzisiejszym rynku pracy. Jego zadanie sprowadza się przede wszystkim do pomocy w
            podejmowaniu świadomych decyzji biznesowych. Jednak bardzo trudno jest zachować poziom
            ekspercki w tej dziedzinie biorąc po uwagę energiczne zmiany jakie następują w obszarze BI.
16:20- Małżeństwo z wyboru czy z rozsądku? Czyli o tym, czy związek IT i BIZNESU zawsze jest
           dobrem koniecznym

           Grzegorz Stępniak, Dyrektor Pionu Informatyki, Gaz-System
           Na początku była ciemność, czyli trudne początki współpracy biznesu i IT
           Teoretyczne metody mające ułatwić współpracę, praktyka i realia dnia codziennego
           Współpraca biznesu i IT nie powinna opierać się na relacji dostawca-klient. Zadaniem IT jest pro
           aktywne dostarczanie rozwiązań wsparcia biznesu, które pozwolą osiągnąć wspólny cel. 40%
           menedżerów uważa, że IT nie wspiera ich firmy w osiąganiu celów biznesowych, podczas gdy 62%
           specjalistów IT w ogóle nie dostrzega konieczności udzielania takiego wsparcia. Jedynie 5%
            menedżerów uważa, że ich współpraca z działem IT przebiega idealnie.
17:00 - Zakończenie kongresu, wręczenie certyfikatów

Prelegenci:
Daniel Arak
Business Development Director, ITMAGINATION
Z sukcesem wspiera firmy wielu branż w doborze i budowaniu optymalnych rozwiązań Business Intelligence. Posiada doświadczenie m.in. w projektowaniu i wdrażaniu hurtowni danych, systemów analitycznych oraz systemów integracji danych. Absolwent University Of Oxford (tytuł magistra) oraz Polsko - Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych (tytuł inżyniera). Posiadacz wielu certyfikatów Microsoft, w tym MCT, MCITP BI oraz MCPD.

Bożena Bochenek
Kontroler Finansowy, Vision Express
W Spółce Vision Express SP pracuje od 2006 roku najpierw jako Analityk Finansowy a od 2010 na stanowisku Kontrolera Finansowego. W 2010 roku ukończyła studia podyplomowe dla Kontrolerów Finansowych. Odpowiedzialna jest m.in. za raportowanie do Grupy.W 2010 roku udane wdrożenie systemu do budżetowania a w roku 2011 systemu prognozowania w oparciu o IBM Cognos TM1. W planach ma kolejne projekty wdrożeniowe: m.in. moduł „Środków trwałych”.

Grzegorz Chmielowski
Architekt rozwiązań DWH/ BI, Teradata Polska
Ma kilkunastoletnie doświadczenie we wdrażaniu hurtowni danych różnej skali zaczynając od tematycznych repozytoriów a kończąc na hurtowniach danych integrujących dane z dwóch łączonych firm telekomunikacyjnych. Od ponad roku buduje lokalne centrum kompetencyjne pod zastosowania Big Data bazujące na dedykowanej platformie analitycznej Teradata Aster. Entuzjasta wykorzystania nowych możliwości analitycznych, paradygmatu MapReduce i różnych jego implementacji oraz analizy i integracji danych na skalę do tej pory nierealizowaną.
Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej.

Marcin Choiński 
Redaktor Naczelny, BI.pl
Pasjonat wszystkiego co związane z Hurtowniami Danych, Business Intelligence (BI) oraz zaawansowaną analizą
i odkrywaniem wiedzy w danych. Człowiek, który wierzy, że światy biznesu i IT da się pogodzić, a nawet zapewnić pomiędzy nimi synergię. Doświadczenie zdobywał m.in. prowadząc duży projekt wdrożenia Hurtowni Danych i systemu Business Intelligence dla znaczącego, zagraniczonego operatora telekomunikacyjnego, kierując pracami w międzynarodowym projekcie badawczym z zakresu Data Mining, czy kierując rozwojem kilku produktów klasy BI. Redaktor naczelny portalu BI.PL oraz wiceprezes w firmie Innotion.Pasjonat wszystkiego
co związane z Hurtowniami Danych, Business Intelligence (BI) oraz zaawansowaną analizą i odkrywaniem wiedzy w danych. Człowiek, który wierzy, że światy biznesu i IT da się pogodzić, a nawet zapewnić pomiędzy nimi synergię. Doświadczenie zdobywał m.in. prowadząc duży projekt wdrożenia Hurtowni Danych i systemu Business Intelligence dla znaczącego, zagraniczonego operatora telekomunikacyjnego, kierując pracami w międzynarodowym projekcie badawczym z zakresu Data Mining, czy kierując rozwojem kilku produktów klasy
BI.

Mirosław Deja 
Head of Business Intelligence & Revenue Assurance Development, T-Mobile
Odpowiedzialny za rozwój środowiska Business Intelligence oraz Revenue Assurance w T-Mobile PL. Z tematyką Business Intelligence związany od ponad 15 lat wdrażając w tym czasie szereg innowacyjnych rozwiązań przekształcających standardowy Business Intelligence w rozwiązanie zapewniające firmie możliwość budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Specjalizuje się w planowaniu strategicznym oraz wdrażaniu rozwiązań analityki biznesowej i operacyjnej zapewniającej firmie osiąganie zdefiniowanych celów biznesowych – The Next Generation of Business Intelligence (BI Architecture & Processes, Near-Real-Time Data Warehousing, Advanced Analytics & Mobile BI a teraz BigData). Absolwent Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej, Wydziału Zarządzania i Marketingu oraz Master of Business Administration w ALK.

Stanisław Fendryk
Zastępca Dyrektora Biura Teleinformatyki, PKP Cargo
Absolwent Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na kierunku Informatyka i Ekonometria w zakresie systemy i sieci komputerowe oraz Politechniki Rzeszowskiej na kierunku informatyka w zakresie systemy informacyjne. W trakcie realizacji projektu MBA w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów planowany termin ukończenia czerwiec 2013 r. Zastępca Dyrektora Biura Teleinformatyki w PKP CARGO
S.A. nadzorujący wdrożony autorski projekt sieci WAN IT CARGO i odpowiedzialny za rozwój systemów informatycznych. Pracownik z długoletnim stażem i doświadczeniem zawodowym na różnych stanowiskach tj.: utrzymania i eksploatacji lokomotyw, ekonomii i informatyki. Współtwórca wdrożenia systemu utrzymaniowego SANKO i wdrażanego systemu hurtowni danych z modułem analitycznym BI. Zaangażowany w projekt śledzenia lokomotyw z wykorzystaniem szyny CAN w zakresie monitoringu parametrów technicznych lokomotyw.

Janusz Jasik 
Analityk ds. Zarządzania Jakością Danych, Raiffeisen Bank Polska
Absolwent Wydziału Matematyki Stosowanej Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie i Studiów Podyplomowych Controlling na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Od kilku lat zajmuje się rozwiązaniami aplikacyjnymi i systemami Business Intelligence. Doświadczenie zdobywał w firmie Comarch gdzie brał udział w budowie dużych hurtowni danych dla klientów z branży: energetycznej, ubezpieczeniowej i farmaceutycznej. Realizował projekty wdrożeń modułów controllingowych dla systemów ERP opartych o dedykowane hurtownie danych. Obecnie odpowiedzialny za rozwój systemu wspierającego poprawę jakości danych na każdym etapie przetwarzania informacji począwszy od bankowych systemów transakcyjnych do hurtowni danych i systemów raportowych.

Mariusz Jażdżyk
Mariusz Jażdżyk, Główny Architekt Business Intelligence, Orange
Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, podczas studiów zajmował się między innymi systemami wspomagania decyzji, algorytmami genetycznymi i sztuczną inteligencją. Pracowal jako konsultant w InfoVide, następnie przez wiele lat zajmował się rozwojem hurtowni danych, oraz systemów analitycznych w Polkomtelu. Od roku 2006 odpowiada za rozwój architektury obszaru Business Intelligence w grupie Orange Polska. Entuzjasta rozwiązań przetwarzania rozproszonego/BIG data. Od niedawna dzieli się wiedzą na serwisie: www.big-data.pl.

Witold Kiljański 
Prezes Zarządu, Controlling Systems
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu od 1995 zawodowo zajmuje się oprogramowaniem dla przedsiębiorstw - początkowo systemami typu ERP i HR (w latach 1995-2002 pracował w TETA SA kolejno jako Handlowiec, Dyrektor ds. Marketingu, Dyrektor ds. Strategii, Członek Zarządu). Od 2002 Prezes i współzałożyciel CONTROLLING SYSTEMS - firmy software'owej, wyspecjalizowanej w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań informatycznych, wspomagających prowadzenie controllingu i analiz ekonomicznych w przedsiębiorstwie. Artykuły Witolda Kilijańskiego systematycznie ukazują się w mediach fachowych (przede wszystkim CONTROLLING I RACHUNKOWOŚĆ ZARZĄDCZA).

Jarosław Klasa 
Dyrektor Biura Teleinformatyki, PKP CARGO
Zajmuje się zarządzaniem procesami informatycznymi w obszarach: zarządzania zasobami ludzkimi, utrzymania, handlowym, eksploatacyjnym, finansowym, środków trwałych i gospodarki materiałowej, zarządczym środowiska działania systemów, usługi trzeciej linii wsparcia. Wdrożył innowacyjny system śledzenia lokomotyw; centralny system poczty elektronicznej oparty na najnowszej wersji Microsoft Exchange, własnej architektury sieciowej opartej na technologii MPLS z uruchomieniem usług telefonii VoIP, audio- i wideokonferencji.
Współtwórca wdrożenia systemu utrzymaniowego SANKO (prestiżowa nagroda za Innowacyjność Rozwiązań Technologii Informatycznych klasy Enterprise w segmencie utrzymaniowym, za realizowany projekt SANKO. Nagroda wręczona w Stanach Zjednoczonych 5 marca 2012) oraz wdrażanego systemu hurtowni danych z modułem analitycznym BI. Absolwent Politechniki Koszalińskiej. W trakcie realizacji projektu MBA w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów

Edward Mężyk 
Project Manager, Nasza Klasa
Obecnie Project Manager w Research.NK, jednej z największych hurtowni danych w Polsce. Do końca kwietnia 2009 roku pracował jako konsultant, szkoleniowiec oraz rekrutant specjalistów IT w największym polskim portalu społecznościowym nasza-klasa.pl (obecnie nk.pl). Jako Project Manager pracował nad portalem kolekcjonerskim numia.pl. Kierował także procesem tworzenia portali vonquintus.pl i playarena.pl. Twórca algorytmów z rodziny sztucznych systemów immunologicznych wykorzystywanych w inteligentnych systemach ekspertowych. Do 2011 roku doktorant na Politechnice Wrocławskiej w dziedzinie informatyki.

Danuta Nyckowska 
Kierownik ds. Rozwiązań Informatycznych, Kompania Piwowarska
Stoi na czele zespołu wspierającego biznes w zakresie Data maintenance and Integration oraz Business Intelligence w ramach Działu Informatyki w Kompanii Piwowarskiej SA. Od 26 lat zajmuje się informatyką i jej wpływem na rozwój biznesu w obszarze FMCG. Odpowiedzialna za dostarczenie zintegrowanych danych do raportów i analiz których źródłem są systemy własne KP , źródła zewnętrze utrzymywane na zlecenie KP oraz niezależne źródła zewnętrzne. Odpowiedzialna za narzędzia informatyczne zapewniające efektywną i efektowną realizację celów sił sprzedaży. Odpowiedzialna za wsparcie użytkowników biznesowych obszarów Sprzedaż i Marketing. Od 2010 roku jeden z Liderów projektu Triumph mającego na celu globalizację rozwiązań informatycznych w ramach grupy SABMiller z obszarem odpowiedzialności migracja i zarządzanie danymi.

Sławomir Panasiuk 
Wiceprezes Zarządu, KDPW
Absolwent Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej oraz Niestacjonarnych Studiów Doktoranckich w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Z Krajowym Depozytem Papierów Wartościowych S.A. związany jest od 1999 roku. W roku 2006 został powołany w skład Zarządu KDPW S.A. Kierował procesem wdrożenia systemu depozytowo - rozliczeniowego kdpw_stream. Nadzorował również wdrożenie zintegrowanego systemu zarządzania przedsiębiorstwem klasy ERP. Koordynował działania z zakresu bezpieczeństwa korporacyjnego, w tym doskonalenie modelu zarządzania ryzykiem operacyjnym. Ponadto nadzorował prace związane z opracowaniem i wdrożeniem polityki bezpieczeństwa informacji zgodnej z międzynarodowymi normami. Od 30 lipca 2009 roku jest wiceprezesem Zarządu odpowiadając za obszar operacyjny, technologiczny oraz bezpieczeństwo korporacyjne. Pełni funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej „Centrum Giełdowe S.A.”.

dr Marek Robak 
Dyrektor Projektów Internetowych i IT, Puls Biznesu
Architekt systemów, programista, badacz komunikacji w internecie. W 2007 trafił do zespołu "Pulsu Biznesu" z zadaniem rozwinięcia cyfrowych produktów firmy. Wraz z zespołem stworzył technologię, która dziś zarządza treścią blisko 100 serwisów internetowych, notowaniami giełdowymi, platformą e-commerce i centralną bazą użytkowników. Współpracował z kilkoma uczelniami, obecnie wykłada na UKSW technologię mediów i programowanie internetowe, prowadzi też seminarium magisterskie z komunikacji cyfrowej.

Remigiusz Siudziński 
Business Intelligence Manager, Grupa Pracuj
Od 11 lat analizuje zachowania klientów B2C i B2B. Do 2003 r. zarządzał systemem raportowania dla Marketingu oraz brał udział we wdrożeniu systemu bilingowego i CRM w Netii, od 2003 r. do 2008 r. odpowiedzialny za bazę klientów - tworzył modele utrzymania klienta, kierował działaniami lojalnościowymi oraz cross i upselling. Od 2009 r. w Grupie Pracuj zarządza obszarem Business Intelligence, wykorzystując metody data mining do prognozowania zachowań klientów i zwiększania przychodów firmy. Ukończył Informatykę na Uniwersytecie Warszawskim.

Krzysztof Sobieszek 
Pełnomocnik Zarządu ds. Badań, Nasza Klasa
Konsultant związany z branżą nowych mediów i e-marketingu. Członek zarządu IAB Polska w latach 2009-2012. Przez wiele lat pracował w dziale mediów interaktywnych w domu mediowym Mindshare, gdzie współtworzył strategie takich marek jak Ford, Volvo, Nike, Samsung, VW Bank, IBM, Lenovo. Odpowiadał również za innowacje w mediach cyfrowych i komunikacji online. Od 2009 roku związany z Naszą Klasą gdzie zarządza sektorem
data oraz badań. Bezpośrednio odpowiada za pracę zespołów: hurtowni danych, wewnętrznych badań i analiz marketingowych oraz agencję badań rynkowych Research.NK działającą w ramach spółki. Autor projektów badawczych, publikacji naukowych i branżowych. Prelegent licznych szkoleń i seminariów. Wykładowca tematyki związanej z mediami cyfrowymi i marketingiem społecznościowym na kursach Management, Akademia Strategicznego Przywództwa oraz Akademia Innowacji organizowanych przez ICAN Institute (Harvard Business Publishing). Zainteresowania badawcze skupia na wpływie rozwoju technologii na ludzi i biznes. Absolwent politologii i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim, niepoprawny optymista co do ukończenia doktoratu o nowych mediach.

Grzegorz Stępniak 
Dyrektor Pionu Informatyki, Gaz-System
Ze spółką związany od roku 2004. Specjalizuje się w realizacji projektów informatycznych, opracowywaniu strategii informatycznych przedsiębiorstw oraz modelach zarządzania służbami informatycznymi w przedsiębiorstwach. Posiada certyfikat Experta ITIL ver 3 oraz ITIL Service Manager ver 2. Certyfikowany manager ISO/IEC 20000. Do roku 2001 pracował w Telekomunikacji Polskiej m.in. na stanowisku zastępcy dyrektora Biura Programu AD2000 oraz dyrektora Departamentu ds. Realizacji Inwestycji Informatycznych. Absolwent studiów Master of Business Administration na Akademii Leona Koźmińskiego. Z wykształcenia inżynier elektronik.

Konrad Wypchło
Business Intelligence Program Manager, ITMAGINATION
Z sukcesem wspiera firmy wielu branż w doborze i budowaniu optymalnych rozwiązań Business Intelligence. Posiada doświadczenie m.in. w projektowaniu i wdrażaniu hurtowni danych, systemów analitycznych oraz systemów integracji danych. Absolwent Wydziału Matematyki i Technologii Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.


SanMargar Team oferuje usługi z zakresu doradztwa w procesach finansowych oraz technologii informatycznych obejmujące analizy wymagań, studia wykonalności, projektowania i wdrożeń systemów wspierających zarządzanie (‘Business Intelligence’). Naszą strategią jest oferowanie, obok korporacyjnych rozwiązań o najwyższym standardzie (Oracle Hyperion, SAP BusinessObjects), także wydajnych, w pełni funkcjonalnych, rozwiązań opartych na otwartym kodzie źródłowym (Pentaho Business Analytics) oraz własnych rozwiązań do zarządzania danymi podstawowymi (MetaStudio), kontroli jakości, deduplikacji i czyszczenia danych (DQS – DataQualityStudio).

5 komentarzy:

  1. W firmie osobiście korzystam z microsoft dynamics 365 enterprise edition. Aby poprawnie wdrożyć to oprogramowanie korzystaliśmy z usług zewnętrznej firmy, która pomagała nam także w okresie powdrożeniowym. Myslę, że zdecydowanie warto korzystać z takiej pomocy. Należy mieć na uwadze, że Dynamics to bardzo zaawansowany i multifunkcjonalny pakiet.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie wielkim ułatwieniem w funkcjonowaniu np. działów HR są systemy TETA HR. W mojej firmie korzystamy z ich od jakiś 2 lat i sprawdzają się doskonale, wiem bo sam na nich pracuję. Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do zmian, ale poczytałem na https://www.unit4.com/pl i szybko zmieniłem zdanie. W pełni się przekonałem, gdy pierwszy raz zacząłem pracę na nowym systemie

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem bardzo fajnie opisany problem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń